Årsmöte 2006

Här kan du läsa om planerade gemensamma åkturer och ändringar som rör sådana. Varför inte själv föreslå en tur till helgen och se om det finns intresse?
Skriv svar
Användarens profilbild
B Enheim
President
Hoj:

Årsmöte 2006

Inlägg av B Enheim »

Vårt årsmöte 2006 kommer att gå av stapeln den 21 oktober. Jag vill att ni redan nu bokar in den kvällen. Vi kommer att vara i Hulistugan.
Tidpunkten för första klubbslag kommer att meddelas senare på denna plats.

Förhandsanmälan till Lotta eller mig gäller då det ska fixas till lite krubb mm. :D
Användarens profilbild
Jens
Webmaster
Hoj: Sjösala Briggen

Inlägg av Jens »

Jag anar en kupp! Är det månne så att ni med flit planerar in årsmötena t.ex. under älgjakten för att slippa ha kassören närvarande? :roll:
Är ni rädda att jag ska föreslå höjda avgifter? ;)
Webmaster Sirvivals.com
.
Användarens profilbild
B Enheim
President
Hoj:

Inlägg av B Enheim »

Ja, det tycks sammanfalla med den tid vi fick loss stugan....Välplanerat....
Ett alternativ är att man inte jagar hela kvällen utan går ur skogen i tid så hinner du redovisa ekonomin.
Senast redigerad av B Enheim den mån 2006-10-09, 14:39, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Jens
Webmaster
Hoj: Sjösala Briggen

Inlägg av Jens »

B Enheim skrev:Ja, det tycks sammanfalla med den tid vi fick loss stugan....Välplanerat....
Ett alternativ är att man inte jagar hela kvällen utan går ur skogen i tid så hinner du redovisa ekonomin.
Ja kanske det. Tål att tänkas på ett tag, vi hinner ju diskutera det innan det är dags. Om man inte kan få krubbet utkört till skogen så får jag väl leta mig förbi för att få mat i magen om inte annat :)
Webmaster Sirvivals.com
.
Användarens profilbild
B Enheim
President
Hoj:

Information inför årsmötet 21 oktober kl 16.00

Inlägg av B Enheim »

Utöver de vanliga årsmötesärendena med val etc har fråga kommit om att klubbens anslutning till SMC ska diskuteras vilket kommer att ske under Övriga frågor.

Skälet är bla den nya avgiftshöjningen som SMC årsmöte beslutat om.

SMC höjde 2006 medlemsavgiften med 50 kronor. 2007 beslutades nu om en ny höjning av medlemsavgiften med 100 kronor. Denna höjning innebär att medlemsskapet i SMC bli för 2007, 350 kr enskild medlem, 440 kr för familjemedlemskap och 225 kr för ungdom, alla exkl avgift till vår klubb.
Vidare beslutade SMC´s årsmöte att förändra inbetalningsrutinerna till SMC så att respektive medlem själv skall betala in till SMC. Lokalklubbarna skall dock vara "poliser" och se till att medlemmarna betalar in avgiften.... hur då ???

Får även hänvisa i frågan till referat/artikel i senaste MC-folket samt SMC hemsida.

Förslag har därför framförts att klubbens anslutning till SMC skall upphöra och att endast en mindre medlemsavgiftas tas ut för Sir Vival´s medlemskap och att respektive medlem sedan själv får avgöra eventuellt medlemsskapet till SMC genom direktansluten medlem.

Ett förslag i den riktningen innebär att klubbens stadgar måste förändras. En förändring av klubbens stadgar skall stödjas av 2/3 av avgivna röster på årsmötet.
Det skulle vara mycket bra om ni som inte ämnar komma på årsmötet ändå kunde signalera er syn på frågan till mig via ett mail så att man får en allmän uppfattning om förslaget.

Årsmötet startar kl 16.00 Hulistugan.

MVH / Enheim
Skriv svar