Registrering

Här kan du hitta information om registrering och ställa frågor om hur forumet fungerar. Här kan du också hitta instruktioner för hur du lär dig grunderna.
Användarvisningsbild
Jens
Webmaster
Inlägg: 149
Blev medlem: tis 2004-11-30, 20:06
Hoj: Sjösala Briggen
Ort: Sundsvall

Registrering

Inläggav Jens » mån 2006-03-27, 16:08

Välkommen till Sir Vival's forum! :hd:

Det här forumet är till för att användas av oss medlemmar medan den enklare gästboken i första hand är till för just gäster. Här kan vi diskutera hojar, resmål, väder, aktiviteter - ja, vad vi vill! Det går att läsa de flesta inlägg om man bara har hittat hit, men för att kunna skriva i forumet och för att kunna läsa i den dolda medlemsdelen så måste man först skapa ett konto i forumet.

Men jag kan inte med sådant här...
Det finns en guide som underlättar att komma igång. Guiden finns här, och skall läsas av dem som inte är vana vid denna typ av forum, annars blir det lätt oreda bland inläggen.

Hur registrerar man sig?
Skriv ut denna guide eller öppna ett nytt fönster i webbläsaren så att du har guiden tillgänglig. Registreringen består av tre steg:
  1. Klicka högst upp där det står "Bli medlem". Du ska då ange ett användarnamn, epostadress och lösenord (lösenordet ska skrivas två gånger) samt lite längre ned även vilken hoj du kör/åker. Du ska också skriva in en registreringskod. Dessa uppgifter är obligatoriska. Registreringskoden består av fyra siffror, nämligen det år klubben bildades (årtalet hittas på hemsidan i informationen om klubben). Denna åtgärd är nödvändig för att förhindra spam på forumet.
    Välj ett lösenord som du kommer ihåg. Om du trots detta glömmer ditt lösenord så kan du alltid få ett nytt genom att klicka "Logga in" och "Jag har glömt mitt lösenord".
  2. När registreringen är klar så får du ett mail inom några minuter med en länk som du måste klicka på för att aktivera ditt konto. Nu har du ett fungerande konto!

    Om du är medlem i Sir Vival's MC så ska du fortsätta med steg tre, om du inte är medlem så är du klar nu.

  3. Klubbmedlemmar måste ansöka om att gå med i medlemsgruppen. Detta ger dig tillgång till den privata medlemsdelen av forumet. Där finns bl.a. protokoll och medlemslista. Ansöka gör du genom att logga in och sedan klicka på "Kontrollpanel":

    Bild


    Sedan klickar du på "Användargrupper":

    Bild


    Och sedan markerar du gruppen "Medlemmar" och väljer alternativet "Gå med i vald grupp", klicka sedan på "Skicka":

    Bild

    Jag får automatiskt ett meddelande om detta och lägger till dig i gruppen, förutsatt att du är behörig. När jag har lagt till dig i medlemsgruppen får du ett automatiskt mail som bekräftelse.
Så registrera dig nu och logga sedan in och skriv ditt första inlägg t.ex. i kategorin "Presentation av nya medlemmar". Kom ihåg att läsa guiden innan du börjar skriva och testa gärna att posta inlägg i testforumet tills du förstår hur det fungerar.

Välkommen!

Mvh Jens!

:confused: :tupp:
Webmaster Sirvivals.com
.

Återgå till "Komma igång"



Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst